Costa Rica en Nicaragua

Groen en oranje haar, wasbeertje en Tango Mar Resort

Zowel Teuntje als ik zijn gezegend met zeer blond (wit) haar. Een soort van nadeel daarvan is dat bij veelvuldig zwemmen in zwembaden, de kleur van wit langzaam verandert in groen. En zeker bij Teuntje, daar is niet tegenop te spoelen of te wassen, heel langzaam aan veranderen haar prachtige witte lokken naar groene. We weten dat dit ook weer terug zal veranderen naar wit, maar voorlopig lopen we met een lichtgevend groen meisje rond.

Ikzelf let er wat meer op, ben minder onder water en spoel vaker mijn haar. Geen groen haar voor mij! Alleen....ze hadden in dit hotel heerlijke papaja shampoo. Lekker geurend en mijn haar zacht makend. Helemaal goed en met eenknal oranje kleur.Na een paar dagen vroeg ik mij af hoe toch kon dat mijn haar oranje plukken vertoonde. Diep nadenkend konden we niet anders concluderen dan dat de papaja shampoo op mijn haar hetzelfde effect had. Ok...nou loopt Joost dus met een meisje met groene lokken en een vrouw met oranje plukken. Ach, we roepen gewoon dat het heel hip in Nederland is en heel gewoon! (en nu maar hopen dat die oranje plukken net zo snel zullen verdwijnen als de groene gloed).

Wasbeertje

Zomaar ‘s avonds in het restaurant, hilariteit alom. Een wasbeertje! En wij, net als de andere gasten, zijn dolenthousiast. Wat een leuk beestje, zomaar lopend door het restaurant. Maar de medewerkers vinden het niet zo geslaagd en rennen in een ongecontroleerde chaos achter het beestje aan. Immers, zo horen wij later, wasbeertjes maken kasten open, vuilniszakken, plunderen de keuken en maken er kortom een behoorlijke bende van. Begrijpelijk dat ze die liever niet in het restaurant willen. Dus proberen ze de wasbeertjes (ja, het zijn er meer) met netten buiten te houden. En deze was zo knap daar doorheen te klimmen. Wij hebben wij ons kostelijk vermaakt met begrip tonend naar het hotel....maar stiekem vonden het toch erg leuk om een wasbeertje te zien.

'Wild zwijn'

We besluiten een excursie naar Tortuga Island te boeken. Een boottocht van 45 minuten brengt ons naar een prachtig eilandje, maar waar gewoon weer een winkeltje is en barretjes zijn en je voor 9 dollar een bedje kunt huren!? Wij vinden dat weer wat jammer (denken altijd acuut aan HidiHi, kennen jullie die nog?), maar hebben toch een heerlijke dag. Naar 2 snorkelplekken worden we gebracht en Teuntje durft zowaar met zwemvest de zee in, zwemmen tussen de vele visjes. Op het eiland, zo hadden ze ons verteld, waren ook wilde zwijntjes en heel veel andere mooie en leuke dieren. Dat wilde zwijntje (het was er maar 1 hoor) hebben we gezien, maar hij was meer huiselijk dan menig kat of hond. Knorrend kwam hij naast je staan om geaaid te worden, zodra je dat dan deed, liet hij zich onmiddellijk op zijn zij vallen om in een diepe coma slaap te vallen. Dat herhaalde zich continu. Wel grappig want het was echt een koddig beestje. Totdat hij besloot om, toen ik met een bekertje cola lekker op het strand was gaan liggen, eerst knorrend naast mij te gaan liggen (heel apart) en daarna te ontdekken dat er een bekertje lekker drinken stond. Luid knorrend en slurpend dronk hij het hele bekertje leeg....we hebben er erg om gelachen en vooral Teuntje lag helemaal in een deuk.

Tango Mar Beach and golf resort

De excursie en de tripjes naar Montezuma brengen ons naar het einde van ons verblijf hier in Tambor in het Tango Mar. Een werkelijk geweldige plek waar we zo genoten hebben en met zoveel warmte en gastvrijheid zijn ontvangen. Een prachtige plek, mooie kamer en luxe bungalows, groots maar kleinschalig, met alles erop en eraan. De eigenaresse is een Belgische dame die er alles aan doet om het ons (en andere gasten) naar de zin te maken. Teuntje heeft haar hart gestolen, want haar kleinkinderen wonen in België. En daarmee is er een extra oma aan komen waaien en Teuntje heeft al 2 geweldige oma's. Maar ook deze komt met allerlei cadeautjes aanzetten en als ze van ons hoort dat Teuntje vanavond een keer geen ijsje mag (ze had er immers al 1 gehad), laat ze als verrassing gauw een ijsje aanrukken. Kortom, alles wat hoort bij een oma en wij genieten daar natuurlijk net zo van. Wij krijgen met de golfkar een toer over het terrein en wat is het geweldig mooi allemaal. We zien de suites, presidentiële bungalows en de villa's. We zien de paardjes die met ons meerennen, rijden over de golfbaan die er strak bijligt en langs het meertje met de prachtige eenden. We eindigen op het uitkijkpunt waar met lang met haar kletsen over haar werk hier en hoe ze dat allemaal voor elkaar heeft gekregen. Respect is het enig woord dat bij ons opkomt. En daarom en omdat we de plek diep in ons hart sluiten en het werkelijk een prachtige plek is, maken we voor 1 keer een uitzondering op onze blog. Kijk voor een aankomende (strand of golf)vakantie eens op www.tangomar.com.

Morgen gaan we op weg naar San Jose en daarna begint de lange thuisreis weer. Voor het eerst vinden we allemaal dat we wel wat langer willen blijven, maar uiteindelijk kijken we ook weer uit naar ons thuis.

Toine

Tip groen haar: KETCHUP!

Oma Gerda

Jammer dat als jullie terug komen hier geen carnaval is.
Hadden jullie door kunnen feesten!
En wat een geluk voor Joost dat hij hier buiten valt, wel jammer voor ons, want nu blijft het een verrassing welke kleur haar hij had gekregen.
Het was weer een kostelijk verhaal!
Geniet nog van jullie laatste uurtjes in het paradijsje en voor straks : Goede vlucht!

Opa Jaap

Ik heb genoten van jullie verhaal en zie teuntje al voor mij lopen met groen haar of was het nu Oranje.
Wij Mary en ik zullen blij zijn als jullie weer veilig op Schiphol zijn.
Opa Jaap