Costa Rica en Nicaragua

Playa Tambor, het afgelegen schiereiland Nicoya

We vertrekken heel vroeg in de ochtend over de weer slechte weg. Alleen, nu weten we de juiste weg te vinden, waardoor het slechts een uurtje hotsen en klotsten is.

We rijden door naar Punta Arenas waar we de ferry nemen naar het schiereiland....Daar zullen we de laatste dagen aan het strand doorbrengen en dat is toch weer een lekker vooruitzicht.

Altijd leuk en spannend weer zo een chaos te vinden bij een veerboot, maar we belanden uiteindelijk in de juiste rij en genieten van de chaos om ons heen. Het is de bedoeling dat 1 chauffeur alleen de boot oprijdt en de medepassagiers zelf de boot op lopen. Een beetje vreemd vinden we dat, maar we vinden elkaar weer na een kwartiertje. Een heerlijke boottocht van ruim een uur brengt ons bij de punt van het schiereiland en na een uurtje doorrijden komen we aan bij ons hotel. In dit geval een prima 'wat' groter resort, met golfbaan, tennisbaan, spa, massage, tuinen, manege en heel veel jungle. Uiteindelijk zijn er niet eens zo heel veel kamers want de accommodatie is verdeeld over 1 gebouw met een aantal zeekamers (die hebben wij), wat suites hogerop in bungalows en nog hoger op een aantal villa's. Toch wel weer lekker om zo in ruimte en luxe aan het strand te eindigen, met 3 zwembaden, een prachtig strand met palmbomen voor de deur (recht! Voor ons) enhangmatten tussen die palmbomen. De zee is ruig, maar we vermaken ons de eerste middag prima in het zwembad, slapen weer eens een gat in de middag met de balkondeuren open en de razende zee op de achtergrond. Het gaat hier best wel lukken, met dat genietenen relaxen.

De eigenaresse is een charmante Belgische dame en het is fijn weer even Nederlands te spreken. Verder ontvangt ze ons allerhartelijkst waardoor we ons ook hier welkom en thuis voelen. We besteden de eerste dagen aan zandkastelen bouwen, zwemmen en lekker eten. Want het eten is hier perfect en met een restaurant aan zee is het lekker genieten.

We rijden naar Montezuma waarvan ik de naam alleen al erg leuk vind. Daar aangekomen zijn we in een totale hippie plek beland. Met slechts een paar accommodaties en restaurantjes aan het strand, alles in vrolijke kleuren, dampende reggae bassen die ons overal tegemoet dreunen en loslopende rastafaris ons toeroepend, yeah man, you wanta a coconut? Erg laid back, erg lekker en grappig. En vooral, heerlijk om te lunchen.

Nou....dat lijkt wel goed te komen met ons de aankomende dagen. Maar langzaamaan beginnen we ons weer te beseffen dat we nog maar een paar dagen te gaan hebben. Wat is het snel gegaan zeg...maar toch maar even niet aan denken. Nog even genieten van zon, strand en relaxed leven. Yeah man, me wanta coconut!

Oma Gerda

Misschien wil Teuntje voor mij ook een mooi kasteel bouwen,het lijkt mij heerlijk om daar even in jullie paradijsje te kunnen logeren.
Ik wens jullie dan ook nog een paar heerlijke dagen toe.
Veel liefs!

Opa Jaap

Wat hebben jullie een mooie reis gemaakt, maar ik zal blij zijn als ik mijn kleine prinsesje weer kan zien.
Liefs Opa Jaap en een pootje voor Joost

Patrick, Juliette en Lianne

Wat een heerlijke, mooie, geweldige verhalen en foto's. Vooral dat laatste helpt ons kleine schatje... wat mist ze Teuntje zeg.... Vanavond was t zelfs huilen... geniet nog heel lang ( zeker van de herinneringen) maar kom ook maar weer lekker terug! Xxx