Costa Rica en Nicaragua

Zwart zand, zwart strand

Omdat Costa Rica eigenlijk vooral een land van vulkanen is, zijn de stranden aan deze kant van het land voorzien van zwart zand. En dan bedoelen we ook echt, zwart zand! Een beetje vreemd is het wel, want het lijkt wel modder en heel idyllisch ziet het er niet uit. Aan de anderen kant, de meiden hebben zich na de eerste verbazing ontdekt dat als je door dat zand heen rolt, je er pikzwart uit komt te zien. Dus ken je dat liedje van 2 kleine negertjes...die liepen in Costa Rica, aan het strand en hadden het supergoed. Het ene moment waren ze wit, het andere zo zwart als roet. Gegild, gelachen en ondeugend waren ze tot en met. Maar boven alles hadden ze samen de dikste pret. Zo zwart en vies zagen ze er nog nooit uit, het leuk wel buskruit. De douche was een wonder, maar voor de onderbroeken was het echt te laat. Die werden niet meer wit in de was en bleven in Costa Rica in de vuilnistas.

(oh ja, zwart zand, hitte en volle zon erop is geen goede combinatie....)