Costa Rica en Nicaragua

Afsluiting indrukwekkende reis

Na een reis van 24 uurlanden we gisterenochtend vroeg weer in Nederland. De laatste dagen op Phu Quoc hebben we hangend en liggend op het strand en bij het zwembad doorgebracht en ontstond er voorzichtige zin om weer naar huis te gaan.

De reis terug was lang maar is wederom goed verlopen. Met een spannende overstap in Singapore, waar we in 45 minuten rennend van de ene kant naar de andere kant moesten zien te komen, met 2 treintjes en een veiligheidscontrole was dit net aan.....maar toch weer gehaald.

De wassen worden weer gedraaid, de hond weer opgehaald en de verwarming draaien we nog maar eens hoger. We gaan boodschappen halen en staan weer even verbaasd te kijken naar onze weelde en overdaad.

Want dat is uiteindelijk wat reizen, dus ook deze reis, met je doet. Het helpt te relativeren enconfronteertons methoe goed we het hier hebben. Het laat ons kennis maken met andere culturen, gewoonten en zorgt voor een verrijking van hoofd en vooral van hart. Een kijkje bij een ander om dan weer in je eigen spiegel te kijken. De verhalen van mensen, de belevenissen en achtergronden, de monumenten en tempels, andere geloven, anders eten en vooral, anders leven. Natuurlijk heeft alles een keerzijde, maar het is zo fijn soms te mogen ervaren hoe anders het allemaal kan zijn.

Om dan vervolgens blij te zijn weer in Nederland te komen enmeteen klein beetje ander bloedte genietenvan ons kleine landje met al haar eigenaardigheden. Dat lukt op de een of andere manier beter na een reis zoals deze, een fantastische reis een prachtbeleving en een ontmoeting met een andere wereld.

We hopen dat jullie een beetje hebben meegenoten en dat onze verhalen soms tot glimlach leiden of somstot wat nadenken. Want niet alleen is de blog voor ons een manier om verhalen te beschrijven en te delen, soms is het ook een manier om te helpen relativeren. En misschien wordt er iemand net zo bevangen door het reisvirus en kunnen wij binnen afzienbare tijd van andermans blog meegenieten. Dank voor jullie lezen, interesse en reacties. Dat heeft ons dan weer op positieve manier geraakt en energie gegeven. Voor nu gaan we in blogretraite en op zoek naar een andere bestemming. Als we die vinden.....laten we het weten....mits daar interesse in is natuurlijk...;-).

Veel liefs, Danielle, Joost en teuntje

Ida.de.jager@planet.nl

Hi Daantje,
Heb genoten van je verhalen de Vietnam reis heb ik verleden jaar gedaan en het was net of ik het nog een keer beleefde heerlijk. Dank daarvoor.
Blij dat jullie weer thuis zijn geniet daar ook van liefs Ida .

Opa Jaap

Ook wij hebben met jullie meegereist en genoten van de foto,s vooral van teuntje. Maar wij zijn blij dat jullie weer veilg thuis zijn.
Liefs opa Jaap

ronald

heb genoten van jullie verhalen heerlijk leesvoer

Nicolette

Dag Daniëlle, Joost en Teuntje,
Door toeval heb ook ik de afgelopen weken meegenoten van jullie mooie belevenissen. Goed te lezen dat jullie nog steeds zo graag reizen en dat het prima gaat met jullie alledrie. Teuntje wordt een hele dame zeg. Wie weet waar we elkaar nog eens ontmoeten!

hartelijke groet, Nicolette van den Brink

Danielle

@Ida, dank! Leuk he? Mede door jullie zijn we geinspireerd hoor, het was inderdaad prachtig.
@opa,ja, mooie reis, maar ook fijn weer thuis te zijn.
@Ron, tx!
@Nico, ha, wat leuk! Zo zie je maar, door open social media vind je elkaar toch weer. Leuk dat je meegelezen hebt en ik hoop dat het goed met je gaat. In een andere rol heb ik begrepen. Je kunt mij altijd nog contacten via mail of whatever. Ik ben vindbaar....en ja, gelukkig gaat het met ons allemaal goed! Groet!

ronald

tot zateravond