Costa Rica en Nicaragua

We zijn MILJONAIR!

Ik vergeet het de hele tijd te schrijven, maar dat geld hier in Vietnam is even wennen. De munteenheid is de Dong en de eerste keer dat we ongeveer honderd euro gingen pinnen, ontvingen we 3 miljoen Dong, 3.000.000 dus! Eindelijk, we hebben er lang op moeten wachten en hard voor gewerkt, maar...... we zijn miljonair!

Naast een eerste glunderende blijdschap, ontdekten we al snel ook nadelen. Namelijk, het rekenen en vooral omrekenen is op de een of andere manier een stuk lastiger. We moeten van honderdduizenden terug naar enkele euro's, en dat gaat gewoon niet zo makkelijk. We staan dan ook vaak te stuntelen, stotteren en wijzen fantastische koopjes af, omdat we denken dat het veel te duur is (niet dus). Grote coupures kan bijna niemand wisselen en groot is, 200.000 (7 euro) of nog erger, 500.000 ( 17,5 euro). Dus proberen we het zo snel mogelijk naar kleinere coupures om te wisselen, om vervolgens met dikke pakken geld rond te lopen.

Daarbij, en dat is wel gunstiger, hebben we het idee telkens veel te veel uit te geven. Dat is dan wel weer goed, maar zo hebben we ook de eerste dagen ruimschoots fooi gegeven. Wel 10.000 Dong.....omgerekend, 35 cent. Oeps, vandaar dat ze ons zo raar aankeken.

claudia

Je mist heel wat in nederland hoor, de gulden komt weer terug hier, de euro gaat weg, dus misschien ben je dan hier ook wel miljonair..

oma mary

we hebben net sinterklaas gezien wat een feest teuntje moet de groetjes van sinterklaas hebben en van zwarte piet

ronald

wil wel daar gaan wonen als je voor 100 euro 3 miljoen dong krijgt kan je na gaan als je huis verkoopt wat je dan krijgt ben je multimultimultimiljonairrrrrrrr