Costa Rica en Nicaragua

Keizerlijke stad Hue

Vandaag laten we ons langs de belangrijkste bezienswaardigheden in Hue rijden. Ooit was Hue de belangrijkste stad van Vietnam waar de keizers woonden. Deze zijn bijna allemaal in de buurt begraven en dus hebben we een tombe met dode keizer bezocht. Midden in het oerwoud een prachtige tombe met verschillende gebouwen, stenen wachters, pagodes en wat al meer. Dan gaan we door naar een pagode complex waar op dat moment monniken zingen. Een mediterend gevoel overvalt ons en we blijven lekker lang rustig zitten en luisteren. Teuntje vindt de muziek prachtig, dus ook zij houdt het prima uit. Dan door naar een vooral hoge pagode waar we mister budha himself tegenkomen. Een monnik met vriendelijke en zachtaardige uitstraling en vooral, een hartelijke lach. Teuntje vindt hem geweldig en hij haar ook. Ondeugend loopt ze hem achterna,, waarna wij al rennend haar weer terug moeten halen.

Als laatste maken we een stop bij het keizerlijk paleis. Alleen, bij de gedachte van een gebouw of tempel ben je er niet. Dit is een hele stad met tig paleizen, gebouwen, verboden stad, citadel, enzovoort enzovoort. Het is zo groot, we kunnen het niet eens doorlopen. Het grootste gedeelte is overigens in de Vietnam oorlog gebombardeerd en vernietigd en er staat nog maar 20 % gebouwen, maar hoe groots het is geweest, kun je nog wel zien.

Dan lopen we terug naar het hotel en omdat we zowaar de hele dag zon hebben, besluiten we de rest van de middag bij het zwembad te hangen. Dat zonnetje is ook wel even lekker hoor, zij het wel gelijk dan echt warm. Maar, met de gedachten aan naderend nachtvorst in Nederland, warmen we ons nog even lekker door.

Morgen reizen we weer door naar Hoi An. Dit doen we met een auto en gids, over de bergpassen heen met wat tussenstops. We zijn goed uitgerust en hebben weer zin om door te trekken.

JaapPrent

Hay lieverds, worden de gebombadeerde gebouwen ooit nog eens in oude luister hersteld voor het nageslcht.
het zou jammer zijn als het zo blijft.
Kus aan Teuntje, opa Jaap

oma mary

het is hier nog steeds mooi weer nog geen regen gevallen dikke kus voor jullie allemaal