Costa Rica en Nicaragua

Zwemmen in het Army hotel, de naam zegt het wel!

Bewust hebben we in Hanoi gekozen voor een kleinschalig Boetiek hotel. Naast de vele voordelen, zat er een klein nadeel, namelijk, geen zwembad. Nood breekt wet en al snel vonden we een hotel waar we van het zwembad, tegen betaling, gebruik van kunnen maken.

In dit geval, het Army hotel en jawel de naam zegt het inderdaad wel. Een voormalige kazerne waarvan een deel nog steeds actief in gebruik en een deel dus nu hotel. Helemaal vergane glorie en het ziet er echt niet uit. Alsof je een strafkamp binnen loopt. Alles is afgebrokkeld, kapot, verlopen, verlept, vies, afthans, hangt aan touwtjes aan elkaar en het personeel is zowaar ook nog chagrijnig,. Alleen, het zwembad zelf is groot en schoon, dus wat wil een mens (althans Teuntje) nog meer. Dus we doen onze ogen dicht, houden de slippers aan, raken niets aan, durven niet onder de douche, bestellen geen drankje maar plonsen zo snel als we kunnen in de grote blauwe bak. Om vervolgens een uur lang te genieten van een kleine smurf die van dit alles niets meekrijgt maar zich in het meest bijzondere zwembad ooit bevindt. Namelijk groot, mooi, nat, buiten, fris, lekker en omringd door allerlei mooie gespierde mannen in uniform. Ach ja, voor mij waren er klaarblijkelijk toch ook redenen om elke dag een uurtje met haar terug te komen.....en nee, het was niet voor het frisse water.....