Costa Rica en Nicaragua

Van de onthoofde kikker die gewoon doorsprong....

Na een goede en vooral lange, lange nachtrust ontbijten we alsof we nog nooit gegeten hebben. Heerlijk, van 'gewoon' franse croissants tot loempia's. Dan gaan we op pad, lopend door de oude wijk van Hanoi wat Azië ademt, klinkt en ruikt. Kleine chaotische straatjes, toeterende brommertjes, allerhande spullen die verkocht worden. Vietnamese vrouwen met de bekende hoeden en over hun schouders grote weegschalen waarvandaan eten verkocht wordt. Het is kortom lekker druk.

We lopen door de oude wijk naar het bekende Hoan Kiemmeer met de prachtige rode brug en tempel op het eilandje. Heerlijk rustig in deze hectische omgeving. We kopen kaartjes voor het waterpoppen theater wat gewoon uitverkocht is die dag, dan maar kaartjes voor morgen.

Na een koffie (we zijn nog niet helemaal fit, dus even zitten en koffie is echt nodig) lopen we naar een tempel weer in het oude gedeelte. Deze is gesloten, natuurlijk.....dan lopen we door naar de grootste markt van Vietnam. De straten ernaartoe zijn feitelijk al een markt en in elke straat verkopen ze wat anders. Van stoffen en zijde, naar papier en lampionnen, naar snoep en eten tot verse waar. Daar wordt op straat van levende kikkers de hoofden afgehakt. We staan erbij te kijken, maar ik besluit al snel wat verder weg te gaan staan. Joost met Teuntje blijven staan om te kijken en foto's te maken. Plots besluit een onthoofde kikker weg te springen uit de bak....hoe bizar! Hij springt er vrij richtingloos op los, kan natuurlijk ook niet meer zien waarheen. Teuntje kijkt eerst bewonderend en komt dan naar mij lopen. Een paar minuten later is haar vertraagde reactie dat ze bang is voor kikkers zonder hoofd. Tja, wie niet? (Joost die nog wat foto's heeft gemaakt). Tja, andere culturen, andere gewoonten.

De markt is zoals altijd, druk, chaotisch, groot en lawaaiig. Maar wat wordt er veel verkocht zeg!

We zijn moe en lopen lekker terug naar het hotel. Het is wel goed zoeken, want het is een waar doolhof aan straten. Zoals altijd ben ik mijn richtingsgevoel kwijt, maar weet Joost de goede richting weer te pakken.

Na een middagslaapje (tja, jetlag he?) eten we weer heerlijke Vietnamese Pho noodle soep met voor Teuntje gewoon witte rijst met kip en cashewnoten.

Gerda

Die onthoofde kikker die de weg kwijt was ging natuurlijk op zoek naar Teuntje de Prinses voor een kus om daarna weer een Prins te worden. Goed dat Joost een foto van zijn schoonzoon heeft genomen.
Veel fijne momenten toegewenst!
Lieve groeten, (O)ma Gerda

Danielle

Haha, ja, was dat maar waar, maar Teuntje gaat hem never nooit zoenen! Ze is nu echt als de dood voor kikkers (maar ik neem het haar niet kwalijk).

XXX

Edwin

De sfeer van Azie is goed te herkennen. Nog lekkere dingen (gefrituurde kikker misschien) of early souvenirs ingeslagen?

Opa Jaap

Wat een bof voor die kikker, hoeft geen tanden meer te poetsen en zijn haar te kammen, lijkt mij toch heel apart.
liefs opa jaap en een poot voor Joost

Danielle

Opa Jaap, praktische als altijd, inderdaad, geen tanden meer poetsen, geen haar te kammen en nooooooit meer hoofdpijn!

Joost

Wou er ook nog een poot afhalen zodat die rondjes bleef draaien maar we moesten verder....

mary prent

wat leuk om jullie reis zo mee te maken liefs oma mary

Danielle

Oma Mary, we doen ons best en het is wel zo leuk en gemakkelijk dat jullie zo alles kunnen meemaken! Dikke zoenen!